Synes du der skal være mulighed for anonyme indlæg i debatforummet?
Ja helt sikkert
25%
[ 4 ]
Nej helt sikkert ikke
69%
[ 11 ]
Det ved jeg ikke
6%
[ 1 ]
Totale stemmer : 16
Forfatter
Besked
TorbenR Rookie
Antal indlæg : 13 Tilmeldt : 15/02/09 Alder : 61 Geografisk sted : Juelsminde
Emne: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Man 16 Feb - 14:57
Jeg overvejer stadig om der skal være mulighed for at lave anonyme indlæg - evt. i et separat forum. Lige nu er debatforummet åbent, mens køb og salg kræver login.
Jeg håber, at mange vil kunne se fordelen ved at oprette sig som bruger, så man kan anvende de mere avancerede funktioner - som f.eks. at kunne rette sine egne indlæg.
larsdelp Rookie
Antal indlæg : 7 Tilmeldt : 16/02/09
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Man 16 Feb - 15:07
Et svært spørgsmål syntes jeg. Kan godt se det fra begge sider men jeg syntes at folk burde stå ved det de skriver. Og jeg kom til at stemme forkert
Lars
BIN7200 Rookie
Antal indlæg : 9 Tilmeldt : 16/02/09
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Man 16 Feb - 17:39
Efter min mening skal der ikke være åbent for anonyme indlæg, folk kan ganske enkelt ikek styre det. Samt at jeg går ud fra at det er nemmere at slette/udelukke brugere hvis der er krævet en bruger profil med login
Dons Rookie
Antal indlæg : 7 Tilmeldt : 16/02/09 Alder : 35 Geografisk sted : Struer
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Man 16 Feb - 21:05
Jeg tror at hvis muligheden er der for anonyme indlæg, så vil siden komme til at fungere som den "gamle" Karting.dk
De fleste vil nok vælge ikke at oprette en bruger, men blot komme med deres meninger eller kommentare anonymt...
Jeg synes at man skulle starte på en frisk med en ny side og nye retningslinjer for indlæg
jacob Rookie
Antal indlæg : 14 Tilmeldt : 17/02/09 Alder : 31 Geografisk sted : Skærbæk
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Tirs 17 Feb - 16:09
Jeg syntes at man ikke skal kunne skrive som anonym, man skal oprette en bruger, lige som Dons siger: så bliver det jo bare til det "gamle" Karting.dk igen
Per S Rookie
Antal indlæg : 22 Tilmeldt : 17/02/09 Alder : 61 Geografisk sted : Fensmark
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Tirs 17 Feb - 23:17
Hej Torben,
Lad os nu holde det med bruger log in.
Lidt mere besværligt ja, men i det mindste kan der komme nogle saglige debatter ud af det.
Jeg har tit haft en mening om forskellige emner, og jeg står ved min meninger ! Men jeg gider latså ikke at blive svinet til ! Der er alt for megen underlødig jantelov på gokartweb !
Synes dette ser lovende ud. Lidt mere overskuelighed i de forskellige forums / farven grå i grå er måske ikke den bedste.
Men [b]med bold [i]kursiv og FARVER. Helt fint[img][/img]
mvh Per
Og ja man kan rette / tilføje. Dine Bold/ kursiv og farve virker ikke eller så gør jeg det bare forkert ?
Perfod Upcoming
Antal indlæg : 74 Tilmeldt : 16/02/09 Alder : 50 Geografisk sted : Kbh
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Ons 18 Feb - 0:50
Ja det burde være åbnet for folk uden login , men linien over for anonyme skal være meget strengere og banning skal ske med det samme hvis de sviner nogen til. på den måde vil man komme de alt for useriøse til livs ret hurtige. Skrive man anonymt så må man også tage konsekvensen af man ikke står ved hvem man er.Evt kan man lige give dem en advarsel og bede dem læse retningslinierne og kan e ikke finde ud af det så må de udelukkes. det er jo trods alt voksne mennesker. Evt kunne det jo et tiltag at når man skriver et indlæg som anonym så kommer IP adressen frem ved siden af det navn den anonyme skriver
Sidst rettet af Perfod Ons 18 Feb - 0:59, rettet 1 gang
Perfod Upcoming
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Ons 18 Feb - 0:57
BIN7200 skrev:
Efter min mening skal der ikke være åbent for anonyme indlæg, folk kan ganske enkelt ikek styre det. Samt at jeg går ud fra at det er nemmere at slette/udelukke brugere hvis der er krævet en bruger profil med login
fuldstændigt lige meget om man er anonym eller man har login , udelukkelse vil ske på ip adressen kan jeg for stille mig , f.eks ip nummer 90.184.97.130 kan svine til i forumet, så banner man den ip, har man så dynamisk ip så skifter brugeres ip en gang i mellem og derfor kan man så bare banne ip nummeret 90.184.97."full range" så tager man og banner hele den ip range som brugeren får tildelt dynamisk af sin udbyder så kan han ikke komme ind på siden og skrive. Der ligger mulighed i at bruge Proxy Server, men det kan man hurtige gennemskue hvis en bruger køre via sådanne en.
Per S Rookie
Antal indlæg : 22 Tilmeldt : 17/02/09 Alder : 61 Geografisk sted : Fensmark
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Ons 18 Feb - 1:18
Perfod,
Fair nok at du kan dette (release / renew IP etc).
Der er altid veje i denne IT verden. Samme som mailadressen. Bare opret en ny. Samme som tyveri alarmer. De forhindrer IKKE tyven i at stjæle, men gør det mere besværligt !
Kan altså ikke forstå hvorfor man vil være anonym ????
Hvis dette forum blev mere sobert så ville dette hjælpe sporten generelt ! Hvad tænker nybegyndere når de læser de forskellige svar ? Ikke en sport for mig. Ja forøvrigt svines nybegyndere tit til med deres novice spørgsmål. Dette nye forum vil hjælpe med f.eks en teknisk tråd, motor tråd, opsætnings tråd, gearing osv
Og kan man søge i tråde ? Dette ville hjælpe mange nybegyndere
mvh
Og rette funktion virker også fint. Men søge funktion kan ikke søge på ord i indlæg. Kun emner og indlæg overskrift
Perfod Upcoming
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Ons 18 Feb - 10:33
Per S skrev:
Perfod,
Fair nok at du kan dette (release / renew IP etc).
Der er altid veje i denne IT verden. Samme som mailadressen. Bare opret en ny. Samme som tyveri alarmer. De forhindrer IKKE tyven i at stjæle, men gør det mere besværligt !
Kan altså ikke forstå hvorfor man vil være anonym ????
Hvis dette forum blev mere sobert så ville dette hjælpe sporten generelt ! Hvad tænker nybegyndere når de læser de forskellige svar ? Ikke en sport for mig. Ja forøvrigt svines nybegyndere tit til med deres novice spørgsmål. Dette nye forum vil hjælpe med f.eks en teknisk tråd, motor tråd, opsætnings tråd, gearing osv
Og kan man søge i tråde ? Dette ville hjælpe mange nybegyndere
mvh
Og rette funktion virker også fint. Men søge funktion kan ikke søge på ord i indlæg. Kun emner og indlæg overskrift
Kan godt se din pointe her , men nu tænker jeg også på hvis en nybegynder vil skrive herinde kan han gøre det uden at oprette en profil. Det kunne jo være det var en person der bare havde et enkelt spørgsmål også er det jo overdrevet at oprette en profil. Ydermere så hvis der bliver holdt øje herinde og ført en stram linie så vil alle de tåbelige ting der bliver skrevet hurtigt falde til jorden. Første gang man ikke opføre sig ordentligt kunne være en advarsel, anden gang kunne være udelukkelse 1 måned og 3 gang kunne så være permanent udelukkelse. Så giver man på den måde ham der snakker grimt eller sviner folk til en mulighed for at forbedre sig , i stedet for at man udelukkker ham/hende med det samme, for det eneste man får ud af det er en person som når han har muligheden via en anden ip at svinde alt og alle til... bare min mening, men derfor er det jo slet ikke sikkert det er rigtigt.
BIN7200 Rookie
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Fre 20 Feb - 17:17
Nu er det gamle Karting.dk så et perfekt ekselmpel på at et forum UDEN login bare ikke dur folk kan ganske enkelt ikke finde ud at tale ordentligt, det er lidt nemmere at banne folk ved at slette deres profil, at de så kan oprette en ny bliver de vel ret hurtigt trætte af. Der ud over er der en del folk som skriver fra flere forskellige computere, nogle offentlige, så IP banning dur ikke efter min mening.
Perfod Upcoming
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Fre 20 Feb - 17:36
BIN7200 skrev:
Nu er det gamle Karting.dk så et perfekt ekselmpel på at et forum UDEN login bare ikke dur folk kan ganske enkelt ikke finde ud at tale ordentligt, det er lidt nemmere at banne folk ved at slette deres profil, at de så kan oprette en ny bliver de vel ret hurtigt trætte af. Der ud over er der en del folk som skriver fra flere forskellige computere, nogle offentlige, så IP banning dur ikke efter min mening.
Bruger sletning duer da slet ikke, det er jo bare at oprette en ny bruger som du selv siger , grunden til at det gamel karting også kørte af sporet tror jeg helt sikkert er fordi Torben ikke har tid til at sidde og se alt hvad folk skriver. Med en lidt mere professionel styring og en Moderator og et par redaktøre så kommer man det hurtigt til livs. Det gamle Karting , det var jo det vilde vesten
Hundok Rookie
Antal indlæg : 7 Tilmeldt : 20/02/09
Emne: Anonym??? Fre 20 Feb - 23:27
Kan se det lidt fra begge sider, men nok mest til dem der vil have at det ikke skal være anonymt. Der er selvfølgelig ting hvor man gerne vil være anonyme i, men tror meget hurtigt at det kommer til at resultere i personlige angreb, og så skal der jo et modangreb til, også tror jeg ikke det bliver til at styre. Der kan jo ikke være en admin her inde 24-7, så går det jo hurtigt galt, da mange folk når at se de indlæg
Perfod Upcoming
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Lør 21 Feb - 10:16
[quote="Hundok"]Kan se det lidt fra begge sider, men nok mest til dem der vil have at det ikke skal være anonymt. Der er selvfølgelig ting hvor man gerne vil være anonyme i, men tror meget hurtigt at det kommer til at resultere i personlige angreb, og så skal der jo et modangreb til, også tror jeg ikke det bliver til at styre. Der kan jo ikke være en admin her inde 24-7, så går det jo hurtigt galt, da mange folk når at se de indlæg[/quote
Læs mit indlæg lige over det du har skrevet , jeg mener stadig det kan styres, ihvertfald er det da værd at prøve i en tid.
SIC-Racing Upcoming
Antal indlæg : 28 Tilmeldt : 20/02/09 Alder : 43 Geografisk sted : Vojens
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Lør 21 Feb - 10:48
[quote="Perfod"]
Hundok skrev:
Kan se det lidt fra begge sider, men nok mest til dem der vil have at det ikke skal være anonymt. Der er selvfølgelig ting hvor man gerne vil være anonyme i, men tror meget hurtigt at det kommer til at resultere i personlige angreb, og så skal der jo et modangreb til, også tror jeg ikke det bliver til at styre. Der kan jo ikke være en admin her inde 24-7, så går det jo hurtigt galt, da mange folk når at se de indlæg[/quote
Læs mit indlæg lige over det du har skrevet , jeg mener stadig det kan styres, ihvertfald er det da værd at prøve i en tid.
Kan man ikke lave så der er måske 5 gæstelogins af gangen ?
Hundok Rookie
Emne: Re: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Lør 21 Feb - 13:39
[quote="SIC-Racing"]
Perfod skrev:
Hundok skrev:
Kan se det lidt fra begge sider, men nok mest til dem der vil have at det ikke skal være anonymt. Der er selvfølgelig ting hvor man gerne vil være anonyme i, men tror meget hurtigt at det kommer til at resultere i personlige angreb, og så skal der jo et modangreb til, også tror jeg ikke det bliver til at styre. Der kan jo ikke være en admin her inde 24-7, så går det jo hurtigt galt, da mange folk når at se de indlæg[/quote
Kan man ikke lave så der er måske 5 gæstelogins af gangen ?
Hvis du mener det sådan der kun kan være 5 gæstelogins af gangen tror jeg personligt at det bliver trælst at være gæstelogin. Det vil blive lidt trælst at sidde og vente indtil der kun er 4 gæstelogin på.
Men i forhold til det perfod sagde. Der ville jeg nok være enig med dig i det. Måske se hvordan det går i en periode. Går det godt, er det jo fint. Og går det skidt kan man jo altid tage det igen, når den periode er overstået.
SIC-Racing Upcoming
Antal indlæg : 28 Tilmeldt : 20/02/09 Alder : 43 Geografisk sted : Vojens
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Søn 22 Feb - 13:18
HVor tit er der mere end 5 der ikke vil stå inde for hvem der er lige nøjagtigt på samme tidspunkt ?
Hundok Rookie
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Søn 22 Feb - 13:50
SIC-Racing skrev:
HVor tit er der mere end 5 der ikke vil stå inde for hvem der er lige nøjagtigt på samme tidspunkt ?
Det er spørgsmålet? Jeg ved det ikke. Men der er over 1000 inde at kigge på karting.dk hver dag. Så jeg tror der vil være nogle tidspunkter hver dag hvor der vil være over 5. Men jeg er LANGT fra sikker.
Perfod Upcoming
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Tirs 24 Feb - 15:30
Ville godt ændre min stemme til at ANONYM ikke skal være tilladte , nu har jeg lige siddet og brugt dagen igår på at se en masse indlæg igennem på Karting.dk . Og efter en gang til tider meget underlig læsning , så er jeg vendt på en tallerken og syntes LOGIN er et must.
BIN7200 Rookie
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Tirs 24 Feb - 17:22
Perfod skrev:
Ville godt ændre min stemme til at ANONYM ikke skal være tilladte , nu har jeg lige siddet og brugt dagen igår på at se en masse indlæg igennem på Karting.dk . Og efter en gang til tider meget underlig læsning , så er jeg vendt på en tallerken og syntes LOGIN er et must.
Jeg synes ellers du sagde at det var så nemt at styre man kunne bare banne IP adressen, det var meget nemmere Nej godt ord igen, kunen bar eikke lade være
Perfod Upcoming
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login Tirs 24 Feb - 19:25
BIN7200 skrev:
Perfod skrev:
Jeg synes ellers du sagde at det var så nemt at styre man kunne bare banne IP adressen, det var meget nemmere Nej godt ord igen, kunen bar eikke lade være
JA JA JA har fattet budskabet, helt i orden at mobbe mig. det er til dels også nemt at styre, men hvorfor spilde kræfter på tåber. Login vil nok ikke forhindre folk i at kaste med mudder og den profil man opretter kan jo også bare være en række bogstaver , men det vil måske få folk til at tænke over hvad de skriver , da de ikke kan skifte navn midt i en debat uden selvfølig at have flere profiler med der tilhørende email adresser.
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Debatforummet er åbent for indlæg uden login