Hej
Tjaa ved det ikke helt. Mit første møde med KU.
Sidder i et større firma's ledelse samt i flere bestyrelser.
Demokrati eksisterer vist ikke rigtigt her. Jo via klubberne men uendelig lang og snørklet vej for det enkelte medlem. Og uden egentligt indflydelse fra medlemmerne og forhandlerne (rådgivere og til en vis grad og konsulenter mht til motorer og rammer). Og ja referater, det er de ikke gode til med mindre det er hensigten at det hele skal være lidt mystisk og hemmeligt.....
Tror tiden er løbet fra en sådan organisations form !
Og respekt for det nuværende KU medlemmer. De gør et rimeligt arbejde
men
Hvis man fra DASU's side ønsker at fremme motorsporten som f.eks. et godt og bredt fundament i karting sporten så må de altså indse, at der skal ændringer til. Ligesom jeg mener der skal ændringer til i klubberne.
Vi skal have et demokratisk valgt bestyrelse under DASU / karting udvalg. Herunder kan man have flere udvalg som internationalt arbejde, teknik, miljø, aktiviteter, uddannelse, profilering, løbssupport / marketing, struktur udvalg, bredddeudvalg etc
Hvis man ikke "skammede" sig over at skulle afholde løb i klubberne, så skulle der vel være indlæg i aviser, samt annoncer før løb. Postere ved indfaldsveje, lidt underholdning mellem heats, og ja betalende tilskuere med lodtrækning på indgangsbilletter af sponsor præmier. Lidt tribune samt gode speakere. Og ja mercandize og salg af dette. T-shirts, krus, øl, vand, pølser osv Vi har idag en flok ildsjæle i klubberne der knokler løs uden betaling. Og stor ros til disse. Men hvor er forretningsmanden i dette spil samt markedsførings manden ?? Og ja hvis får indtægter så kan der også falde lidt løn til alle vores slidere
Og man laver ingen ændringer ....jo i år skal alle tallene ligne hinande på nummerpladerne uden sherif stjerner, og nat A junior uden udstødningsbegrænser. Tror dette var det hele.
Man har eller kom for sent igang. Så forhandler mødet som skulle have været afholdt i okt/nov (efter sæsonen) kom først i januar. Og de forskellige råd fra forhandlerne er der tilsyneladende ikke lyttet til så så og sige ingen ændringer.
Man kan tilsyneladende ikke forholde sig til antallet af promotor klasser så nu kører vi med uendeligt mange klasser uden de store felter (undtagen Rotax)
Synes det er trist udvikling vi oplever indenfor karting sporten. Dog er det samme forhold i denne organisation (karting) som i et firma. Al ledelse og strategi kommer fra ledelsen. Hvis en ledelse fremstår stærk, har en god og klar strategi ja så trækker alle i samme retning og resultaterne kommer.
Ovenstående skriv er ikke ment negativt eller en kritik af de mange frivillige som knokler i hverdagen og i weekends til løb, men mere som et "Vågn op" og åben dialog
mvh